Perodua Lancar Model Sedan

at Khamis, 4 April 2013 [ 9:11 PTG ]

Desas-desus, Perodua bakal menghasilkan model sedan pertamanya dan kini dalam proses persetujuan untuk menginspirasikan model dari kereta konsep ciptaan Perodua..

Kereta konsep yang disebut-sebut itu, pernah ditayangkan ketika berlangsungnya Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) 2010 di PWTC tahun lalu, tidak lain dan tidak bukan, Perodua Bezza!

Dalam persetujuan dan perubahan pada Dasar Automotif Negara (NAP), berkemungkinan Perodua akan dibenarkan menghasilkan kenderaan dengan enjin berkuasa 1.6L sehingga 1.8L. Sehingga kini, Perodua hanya mempunyai kebenaran menghasilkan kenderaan dengan enjin tidak lebih dari 1.5L.

Jika kenyataan ini benar, tidak mustahil kita akan dapat lihat model Perodua Sedan baru akan dilancarkan seawal permulaan tahun 2013 dari Perodua dan bakal bersaing dengan Kenderaan Keluaran Proton.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
Komen
Kongsi
Recomendations

Dikuasakan oleh Blogger.

Inilah Kehidupan, ISLAM itu bukanlah agama semata, ISLAM itu adalah kehidupan, mengajarkan kita setiap perkara mengenai kehidupan dari sekecil perkara sehingga sebesar perkara.